بهترین زمان برای شروع تبلیغات موثر

ایده راه‌اندازی یک استارت‌آپ را در سر دارید؟ به تازگی کسب و کاری راه انداخته‌اید؟ قصد دارید با برپا کردن یک کمپین تبلیغاتی به بیزینس خود جان تازه دهید؟! فرقی نمی‌کند در کجای این مسیر قدم برمی‌دارید، تنها کافی است مقدمات لازم را فراهم کنید و در بهترین زمان که به شما خواهیم گفت چه وقت است، تبلیغات خود را شروع کنید. تبلیغات و بازاریابی در زمان مناسب نتایج شگفت‌انگیزی به همراه خواهد داشت. پس وقت را تلف نکنید و با دانشی که بعد از خواندن این مقاله به دست‌ می‌آوردید، کار را شروع کنید.

صبر کنید هنوز برای بازاریابی کمی زود است!

برای اینکه بتوانید تبلیغات خود را به طور جدی شروع کنید، در قدم اول باید اطمینان حاصل کنید که محصولی که تولید کرده‌اید یا خدماتی که ارائه می‌کنید، کیفیتی مطلوب داشته باشد. اولین تجربه‌ خریدار از محصول شما تکلیف خیلی چیزها را روشن می‌کند!

فرض کنید هزینه و انرژی زیادی که صرف تبلیغات کردید به ثمر نشست و مشتری محصول شما را برای اولین بار خریداری کرد و پس از استفاده از آن متوجه شد که گول تبلیغات شما را خورده است و خریدی که انجام داده انتظاراتش را برآورده نمی‌سازد. فکر می‌کنید مجددا به شما اعتماد می‌کند؟! در اغلب موارد چنین مشتری نه تنها به شما اعتماد نمی‌کند و به برندتان وفادار باقی نخواهد ماند، بلکه به دیگران نیز توصیه می‌کند گول تبلیغات‌تان را نخورند و اشتباه او را تکرار نکنند.

پس بهترین زمان برای تبلیغات وقتی است که از کیفیت بالا محصول یا خدمات خود مطمئن شده باشید. برای این منظور باید جمعیت هدف خود را به خوبی بشناسید، نیازهایشان را تشخیص دهید و مطابق با آن کالا خود را تولید کرده و تست‌ها و نظرسنجی‌های مربوط به آن را انجام دهید تا در صورت نیاز اصلاحات لازم را اعمال کنید. در ادامه مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

قبل از شروع تبلیغات به چه نکاتی توجه کنیم؟!

  • اولین قدم بدون شک تعیین هدف است. تبلیغات قرار است بر روی چه مواردی تمرکز ویژه داشته باشد، چه شعاری را به گوش مخاطب برساند و چه تصویری از برندتان را به همگان نشان دهد. لحن بیان و شیوه داستان‌گویی برند خود را مشخص کنید.
  • در قدم بعدی باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید، با نیازها، علایق و سلیقه آن‌ها آشنا شوید و راه ارتباط برقرار کردن و نفوذ پیدا کردن در دل آن‌ها را پیدا کنید. برای این منظور سایر محصولات مشابه در بازار را به همراه ویژگی‌های مختلف‌شان از جمله قیمت، قابل دسترس بودن، مدل توزیع، شیوه تبلیغات، میزان رضایت مشتریان و مزایا و معایب آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. به این شکل ضمن آشنایی با بازاری که در آن قرار گرفته‌اید، با رفتارهای مصرف‌کنندگان نیز آشنا می‌شوید.
  • برنامه جامع برای تبلیغات و بازاریابی طراحی کنید. این کار را بر اساس اهداف و جامعه هدف خود انجام دهید. سعی کنید برای ثمربخش‌تر شدن تبلیغات‌تان از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.
  • نمونه محصول تولید کنید و از مشتریان بخواهید آن را تست کنند و تجربه خود را برای شما تعریف کنند. پی بردن به نظرات و تجربیات افراد جامعه هدف و اعمال اصلاحات لازم، محصول شما را باکیفیت‌تر از سابق خواد کرد.
  • کانال‌های بازاریابی خود را انتخاب کنید. وب سایت، وبلاگ، پادکست، تبلیغات در رادیو و تلویزیون، بیلبوردهای تبلیغاتی و شبکه‌های اجتماعی از جمله این کانال‌ها هستند. باتوجه به مشتریان هدف خود بهترین آن‌ها را برای تبلیغات انتخاب کنید.
  • پس از نهایی شدن محصول جدید، مالکیت آن را ثبت کنید تا حق امتیاز آن را برای خود حفظ کنید.
  • زمان مناسب برای تبلیغات موثرتر را انتخاب کنید. با توجه به نوع محصول، رویدادهای تقویم و مشتریان هدف خود می‌توانید این زمان را انتخاب کنید.

بهترین زمان برای شروع کمپین تبلیغاتی

زمان مناسب برای کمپین تبلیغات

اگر رویداد خاص یا رونمایی از محصول جدید (در اصطلاح لانچ شدن) در پیش دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از بیست روز پیش از تاریخ برگزاری رویداد یا رونمایی از محصول کمپین تبلیغاتی خود را شروع کنید. تبلیغات در خصوص یک محصول، سرویس جدید یا امکانات جدید افزوده شده به آن‌ها به کمک راه‌اندازی کمپین‌ها و موج خبری امکان‌پذیر است. برای این مهم باید با تکنیک‌های  بازاریابی آشنایی داشته باشید.

حال که بهترین زمان برای شروع تبلیغات خود را پیدا کردید، باید ابزارهای مناسب برای آن را هم پیدا کنید. تبلیغات گوگل ادوردز، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات پیامکی و اطلاع‌رسانی در شبکه‌های اجتماعی ابزارهای مناسبی برای‌تان خواهد بود. بهتر است یک لندینگ پیج جذاب برای رویداد یا محصول جدید خود بسازید و به کمک این ابزارها، کاربران را به سمت آن هدایت کنید.

چند هفته مانده به رویداد موردنظر فعالیت خود را در فضای مجازی زیاد کنید. از محتواهای بصری و ویدئویی جذاب برای این کار استفاده کنید. هرچه به روزهای نزدیک رویداد نزدیکتر می‌شوید تعداد پست‌های مربوط به آن را بیشتر انتشار دهید.

0 Points


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *